čtvrtek 26. dubna 2018

Jak být dobrá máma?

Aňul bude devět a já jsem furt nenašla nějaký návod, jak být dobrou mámou. Jasně, jsem tady když ji něco bolí. Utěšuju, foukám, hladím a snažím se jí snést modré z nebe, ale stačí to? Dbám na její vyváženou stravu, píšu s ní úkoly, ale to se od každé mámy očekává. Snažím se ji ukázat, že nic není jen černé a bílé.






Nejsem hrací máma. Nikdy mě nebavilo hrát si s panenkami, raději jsem jí četla. Nevymýšlela jsem kreativní věci, protože na to vůbec nemám vlohy. Nikdy jsem jí neukázala kotoul, protože ho neumím. Jsem kopyto od přírody a sport mi přirozeně nejde. Tak ano, občas si spolu střihnem hodinu jógy nebo mi dělá společnost při běhání (ale to už se neobejde bez otráveného obličeje). Snažím se, aby se mnou byla sranda. Jsem spíš kámoš než máma, ale umím být i přísná, ale nejsem důsledná. Máma s hlavou v oblacích, Aňul pevně nohama na zemi. Nemá to se mnou vůbec jednoduché. Učíme se jedna od druhé. Držte nám palce:-)

Krásné dny!

Petra

4 komentáře:

  1. Petra, robíš všetko, aby si dobrou mamkou bola ... Napríklad sa mi veľmi páči, že dcérke čítaš ... s bábikami sa zahrá aj sama ... Určite ju čítanie obohacuje oveľa viac ... Dávaš jej všetko, čo môžeš ... predovšetkým lásku, pomoc, keď ju potrebuje a záujem ... to je to najlepšie, čo môže od rodičov dostať ... Nepochybuj o sebe a majte sa v hájenke spolu dobre ... :) L.

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mne je dobrá máma ta, která voní láskou a která dělá to nejlepší co dokáže! A to jistě jste oboje :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Petro, snad každá máma o sobě někdy (často ne jednou) pochybovala, jestli je dost dobrá máma. Všichni máme své chyby, nedostatky, ale časem jsem pochopila, že nemá smysl usilovat o dokonalost, ale pracovat s tím, co zvládneme. Nejsme stroje, jsme živé bytosti a ty občas chybují nebo všechno neumí (dokonale). Myslím si, že dítě potřebuje hlavně cítit naši lásku, že jsme tu pro něj. Nepochybuj o sobě a užívej času, který spolu s dcerou máte :-) Mně osobně hodně pomohlo to, že jsem se vnitřně nastavila na to, že nemusím dělat všechno, co dělají "všichni" okolo mě, protože je to "normální". Přinášelo mi to zbytečný stres. Mimochodem - čtení knih mi přijde jako krásně a smysluplně strávený čas s dítětem .-) Krásné dny A.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře!