středa 18. ledna 2017

Nemám to v genech

Od doby, kdy jsem začala dostávat první kapesné, mám velký problém. Asi za 25 let jsem se nenaučila šetřit. Zatímco moje mladší sestra střádala každou korunku do prasátka, já jsem ihned utíkala do nejbližšího krámu utratit získané penízky. Co kdyby náhodou zmizely, nebo se nedej bože u mě dlouho ohřály?

Ale zase jsem měla nepřeberné množství rtěnek, gumiček a podobných nezbytností, což se taky hodí. No, a tak to mám furt. Vždycky, když si řeknu: "Teďka si našetřím na nový objektiv," tak se snažím nepolevit. Střádám bokem, ale pak se objeví nějaká věc, která je přednější, a já podlehnu. Samozřejmě nejvíc utratím za jídlo. To je asi všude. A taky mám ráda hezké věci, knihy a kulturu - to já můžu. Nejsem vyloženě marnivá, to zas vůbec. Jen nemám šetření v genech. Takže, pokud máte nějaký osvědčený tip jak ušetřit, sem s ním.
Vedla jsem si i deník s nápisem příjmy a výdaje - bohužel mě to po pár týdnech přestalo bavit.



Petra

4 komentáře:

  1. Petro, neporadím :-) mám to taky tak. Ale máma mojí kamarádky si to hezky (výdaje/příjmy) vede už asi 45 let, prostě od doby, co se vdala :-) Docela se na nimi bavíme, když máme dovoleno se v nich "hrabošit". Je to i o vzpomínkách na dětství ... Měj se Margita

    OdpovědětVymazat
  2. Ja jsem loni delala takovou setrici vyzvu. Zalozeno na dvackach. Prvni tyden 20, druhy 40, treti 60, usetri se tim dost, jen ty castky na konci... a vzdala jsem to az v prosinci, pac darky byly prednejsi :) nekde na netu jsem tenkrat nasla na to tabulku... po dvackach bych to nedala, ale mohla bych se letos hecnout alespon po petikackach...

    OdpovědětVymazat
  3. Peťul, tak to jsme na tom bohužel skoro stejně...Ani já nejsem šetřivý typ, do deníků s příjmy a výdaji jsem se pustila minulý měsíc, vydrželo mi to asi 3 dny :-) :-) ... Vždyť v obchodech se na nás z výloh směje tolik nezbytných věcí, které musíme prostě mít doma!! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To mi vždycky připomene Gabru a Málinku... Gabra všechno utratila a peníze si užila, Málinka škudlila a peníze ztratila / někdo jí je ve vlaku štípnul (už si nepamatuji, jak přesně to bylo) ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře!