neděle 3. ledna 2016

Čteme



O tom, že jsem velký Knihomol, jsem na blogu už psala. Nedokážu si představit narozeniny či Vánoce bez voňavé knížky. Letos tomu nebylo jinak. Měla jsme dokonce pozdního Ježíška v podobě třiceti procentní slevy na nákup v knihkupectví Dobrovský. Slevu jsem náležitě využila a pořádně se rozšoupla. S sebou jsem si odnášela deset knih. Dala jsem na doporučení ostatních milovníku četby a sáhla jsem po Vězněné od Pavla Renčína. Tento hororový thriller je o to poutavější, že se odehrává na Šumavě, což je prostředí nám blízké. Tématem byla skutečná událost, která se stala v padesátých letech minulého století a je považována za jeden z nejhorších kriminálních případů u nás. I když je knížka útlá, skrývá v sobě strach, napětí i naději. Přečetla jsem ji doslova jedním dechem. Trošku jsem se i bála. Literaturu tohoto typu přímo nevyhledávám, ale román Vězněná mě přesvědčil o tom, že bát se při čtení nebývá na škodu. Konec jsem očekávala trochu jiný, ale i tak dávám autorovi devět z deseti bodů :-)


Středoškolský učitel Martin trpí nočními můrami a podivnými výpadky paměti. Připadá mu, jako by jej stahovala neviditelná bažina, propadá záchvatům zuřivosti – a v posteli se mu zjevuje mrtvá dívka, o níž tuší, že by ji měl znát. Děsí se toho, jakou roli mohl v její smrti sehrát. A možná že se jen ztrácí v hlubině šílenství. Jeho tajemství má kořeny ve čtyřicet let staré minulosti a klíč k němu drží v ruce malá holčička Marie, která jede na prázdniny do šumavských hvozdů. Brána k jejímu hrůznému osudu, jenž je neoddělitelně propojen s osudem Martinovým, je otevřená dokořán a už není cesty zpět…

Petra



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře!