pátek 8. ledna 2016

STOP


Dneska bych se ráda trošku rozepsala o knížce, kterou mi přinesl Mikuláš (myslím toho z Nebe). Jmenuje se STOP z Prahy do Ohňové země a autorem je Tomáš Poláček, který byl dlouholetým redaktorem MF Dnes a nyní píše články pro magazín Reportér. Tomáš je srdcem dobrodruh, a proto se s chutí vydává na cesty, které by asi většinu z nás ani nenapadly. Známí je jeho výlet autostopem na olympiádu do Pekingu. Minulý rok se rozhodl stopem podniknout svou vysněnou životní cestu kolem světa. A povedlo se! Tomáš vystřídal 250 aut, několikrát ho vrátili od hranic, vyzkoušel jemu neznámé omamné látky, brečel, vzpomínal a někdy by to nejraději celé zabalil. Já i spoustu dalších, jsme jeho cestu sledovali díky GPSce, kterou měl Tomáš u sebe. Věděli jsme, kudy jede, nebo kde a jak dlouho stojí. Někdy to bylo pekelně napínavé. Celá rodina jsme mu hrozně fandili. Nemusím ani popisovat, že v té době má pracovní morálka značně klesla.
Po návratu do Čech o svém výletu sepsal knihu STOP. A je skvělá! Přečtenou jsem ji měla okamžitě. Tomáš výborně píše, díky tomu se kniha čte lehce. Popisuje své řidiče, odbourává předsudky o Rusích a nadává na některé celníky. A nechybí ani fotky, které pořídil na cestách.
"Přežil jsem! A teď se to pokusím sepsat - všechno. Pravdu. Jak jsem brečel. A smrděl. Jo, bude to INTIMNÍ CESTOPIS." Tomáš Poláček


Krásný pátek!
Petra

2 komentáře:

  1. Peti, závidím ti, že máš čas číst. Já to nestíhám, několik rozečtených knih a ne a ne to dotáhnout do konce. Tak pěkný relax při čtení, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, já musím. Knihy jsou mojí drogou! Snažím se každý týden dát jeden kousek.

      Vymazat

Děkuji za milé komentáře!