úterý 15. září 2015

Ajvar


Další zpracování domácích pokladů pokračuje. Sestře se podařilo vypěstovat na zahradě krásné lilky, a jelikož ke mně doputovaly i kapie, rozhodla jsem se, že vyzkouším Ajvar. Na přípravě není nic složitého, jen je trochu zdlouhavá. Na čtyři větší skleničky jsem potřebovala:
1, 5 kg očištěných červených paprik
4 střední lilky
150 ml oleje
palici česneku (českého)

Nejdřív jsem propíchala lilky a dala je pod gril do trouby na 200 stupňů na třicet minut. Potom jsem tam šoupla papriky zhruba na půl hodiny. Správné je, když jsou trochu načernalé. Po vychladnutí jsem vydlabala lilky (bez semínek) a papriky stáhla z kůže. Pokud se Vám to nepodaří úplně, nic se neděje. Na chuti to nic nemění. Všechny ingredience jsem dala do hrnce a tyčovým mixerem jr rozmixovala a pomalu vařila cca 2 hodiny. Nakonec šoupla do skleniček a v troubě zavařila. Tato pochoutka se dá jíst k masu, těstovinám nebo jen tak na chleba.





Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře!