neděle 13. září 2015

Jak jsem vařila (pekla) povidla

Já, která v životě nezavařila jedinou okurku. Já, která fasovala svůj pravidelný příděl domácích dobrot od maminky, jsem se pustila do vaření povidel. Ale ne do ledajakých. Zapomeňte na tuhou načernalou hmotu. Moje povidla jsou docela jiný level. Voní po slivovici a po Itálii. Divná kombinace? Ale kdeže.
Recept je kombinací několika dalších, které jsem si poupravila k obrazu svému. Na povidla je třeba:
3 kg vypeckovaných švestek
400 g cukru krystal 
150 ml octu balsamico
100 ml rumu
polévková lžíce skořice
dvě lžičky kyseliny citronové

Nejdřív smícháme vypeckované švestky s cukrem, rumem, skořicí, octem a citronkou. Necháme do druhého dne uležet. Švestky si mezitím pustí šťávu, což je velmi žádoucí. Na druhý den rozpálíme horkovzdušnou troubu na 150 stupňů a pečeme několik hodin (já pekla 4,5 hodiny) podle zralosti švestek. Až už se nám zdají dost rozvařené, vezmeme tyčový mixér a směs rozmixujeme do hladka. Pak už jen plníme horké do čistých sklenic. Nezavařujeme. Množství výjde na cca osm menších skleniček. Je to lahoda. Mňam!





Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře!