neděle 13. září 2015

Upeč třeba chleba

Kváskový chleba se snažím péct víc než rok. Jelikož jsem měla časově náročnou práci, tak se občas stávalo, že kvásek občas v lednici umřel. A tak jsem musela začít zase od začátku. Založit kvásek není vůbec složité. Je potřeba pouze dvou ingrediencí, žitné mouka a vody. Ve stejném poměru míchám mouku s vodou, další den odeberu lžičku a znovu smíchám s moukou a vodou. Tak pokračuji tři dny, než je kvásek schopný utáhnout chleba. Kváskový chléb má stejnou chuť, jakou si pamatuju s dětství. Žádná namíchaná směs, ale nakysle vonící křupavý chlebík. Na samotné pečení jsem vyzkoušela nespočetné množství receptů. Nejvíc mi ovšem vyhovuje ten od Kuchařky ze Svatojánu. Je nenáročný na přípravu a chuťově vynikající.
Je potřeba:
250 g žitné mouky
250 g pšeničné hladké (je možné dát  celozrnnou)
30 g kvásku
1 vrchovatou lžičku soli
500 ml odstáté vody
kmín
semínka dle chuti (dávám len a slunečnici)

Všechny přísady smíchám dohromady (není potřeba hnětení) ve větší nádobě, kterou zabalím do potravinářské folie. Chléb ponechám svému osudu několik hodin. Tady záleží na teplotě v místnosti. Většinou jsem ráno zadělala a po příchodu z práce pekla. Po několika hodinovém kynutí směs přendám na po moučený vál a několikrát popřekládám. Po čtvrt hodinovém odpočívání přendám do formy, ve které chleb ještě hodinu a ž dvě kyne. Formu používám nejraději, protože mám vždy chlebík pěkný tvar. Na ošatkový si zatím vůbec netroufám. Chleba peču v rozpálené troubě na 230 stupňů asi čtyřicet minut. Poté chleba vyklopím a spodkem vzhůru dopékám ještě deset minut. To je vše, přátelé! :-)

Video s postupem: zdroj Margit.tv














Petra



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře!